اهل سنت شهرستان خواف

ساخت وبلاگ

مخالفان مسلح اسد: ایرانی ها 24 ساعته سوریه را ترک کنند

یکی از گروه های مسلح مخالف اسد با تعیین مهلت، از ایرانی ها خواست خاک سوریه را ترک کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از  خبرگزاری رسمی مصر (الشرق الاوسط)، ژنرال "سلیم ادریس"  فرمانده ارشد ارتش آزاد سوریه گفت به ایرانی های موجود در سوریه 24 ساعت مهلت می دهیم تا این کشور را ترک کنند. در غیر این صورت، ارتش آزاد مسؤولیتی در برابر جان آنها مسؤولیتی نخواهد داشت.

"ارتش آزاد" متشکل از نظامیان جدا شده از حکومت سوریه است که در مناطق مختلف این کشور در حال جنگ با ارتش و نیروهای دولتی هستند.

ادریس به خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گفت: دولت ایران می گوید که ایرانی های موجود در سوریه، غیرنظامی هستند ولی تعدادی از آنها به دست نیروهای ارتش آزاد، دستگیر شدند. به همین دلیل احساس می کنیم نیاز است که به ایرانی ها هشدار دهیم تا سوریه را ترک کنند.

ادریس اضافه کرد: برخی ها معتقدند که حمایت های ایران و روسیه از دولت سوریه در ماه های اخیر کاهش یافته است ولی این موضوع صحیح نیست. حمایت های ایران و روسیه از دولت بشار اسد افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان ایرانی و روس در شهرهای مختلف سوریه حضور دارند.

ایران در کنار روسیه و چین، مهمترین حامیان خارجی دولت سوریه هستند. سوریه از 22 ماه پیش تاکنون با موجی از ناآرامی ها روبه رو است. این کشور هم اکنون شاهد جنگ داخلی گسترده ای میان ارتش و مخالفان اسد است.

به تازگی نیز با میانجیگیری قطر و ترکیه 48 ایرانی دستگیر شده توسط ارتش آزاد در مقابل آزادی 2130 نفر از زندان های دولت سوریه ، آزاد شده و تحویل سفارت ایران شدند.

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : مخالفان,مسلح اسد, ایرانی ها, 24 ساعته,سوریه را ترک, کنند , نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 307 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1391 ساعت: 19:26

ده‌ها کشته و زخمی در حمله به دانشگاه حلب

دانشگاه حلب سه‌شنبه ۲۶ دی هدف حمله قرار گرفت و ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند. اما روایت‌ها درباره این حمله ضد و نقیض است. در حالی که منابع دولتی سوریه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در دانشگاه سخن می‌گویند، منابع مخالفان تاکید می‌کنند که دانشگاه هدف حمله جنگنده‌های ارتش سوریه قرار گرفته است.
 
 از سوی دیگر نخست‌وزیر سوریه در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی به تهران رفت و قرار است با مقام‌های ایرانی دیدار و گفت‌و‌گو کند. در همین حال روسیه با ارائه پرونده سوریه با دادگاه بین‌المللی جنایت‌های جنگی، اعلام مخالفت کرد.
 
حمله به دانشگاه حلب و دو روایت
 
خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده است که «انفجاری تروریستی توسط یک خودروی بمب‌گذاری شده» به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در دانشگاه حلب انجامید.

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : ده‌ها کشته و زخمی, در, حمله به دانشگاه ,حلب, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 326 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1391 ساعت: 19:22

معمای بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه

بر اساس گزارشی که کنسولگری آمریکا در استانبول تنظیم کرده است، رژیم اسد در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲ سلاح شیمیایی علیه مخالفان خود بکار گرفته است. مقامات آمریکایی می‌گویند هنوز دلایل محکمی مبنی بر صحت این گزارش ندارند.
 

تا کنون کشورهای غربی بارها به رژیم بشار اسد پیرامون استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان داخلی هشدار داده‌اند. در گزارشی که اخیراَ در مجله معتبر "فارن پالسی" منتشر شده، آمده است که رژیم اسد در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲ در نبردهای شهر حمص از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
 

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : معمای, بکارگیری, سلاح ,شیمیایی, در, سوریه, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 338 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1391 ساعت: 19:17

بشار اسد با خانواده اش در یک کشتی جنگی روسی زندگی می کند!

گزارش های امنیتی عربستانی حاکی از آن است که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به همراه خانواده و حلقه بسیار نزدیکش در ناوی جنگی در دریای مدیترانه تحت مراقبت شدید روس ها به سر می برد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، روزنامه الوطن عربستان در شماره روز دوشنبه خود گزارش داد که خانواده و مشاوران بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در یک کشتی جنگی در دریایی مدیترانه سکونت دارند و بشار اسد برای دیدارها و نشست‌های رسمی با هلی‌کوپتر به سوریه سفر می‌کند.

بنا به گفته این منابع خبری هنگامی که بشار اسد به کشورش سفر می‌کند در مکان‌های فاش نشده فرود می‌آید و تحت حفاظت شدید به کاخ ریاست جمهوری منتقل می‌شود.


این منابع همچنین درباره این که چرا وی یک ناو روسی را برای اقامت خود برگزیده است، می گویند، این مساله نیز دو دلیل دارد. اول این که اسد یک پناهندگی سیاسی اعلام نشده برای خود و خانواده اش از روسیه گرفته است و برای این که به این مساله مطمئن باشد در یک ناو روسی به سر می برد، دلیل دوم نیز به خود روس ها باز می گردد که به این شکل نگرانی مسکو از تهدیدهای ممکن به جان اسد بر طرف می شود و در عین حال مطمئن هم می شوند که او در دمشق کنترل را در اختیار دارد. علاوه بر آن در صورتی که در مجامع بین المللی مذاکرات به جایی ختم شود عملی کردن آن آسان تر و سریع تر خواهد بود.


بنا به گزارش روزنامه عربستانی حضور بشار اسد در این کشتی جنگی نشان‌دهنده این است که وی از سوی روسیه پناهندگی سیاسی دریافت کرده است اما هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسکو ارائه نشده است.

روزنامه عربستانی مدعی است این شرایط اظهار نظر روز یکشنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را مبنی بر این که حذف بشار اسد از قدرت غیر قابل اجرا است، تقویت می‌کند.

در این گزارش تاکید شده است: حضور بشار اسد در این کشتی ممکن است نشانه‌ای از مذاکرات قریب‌الوقوع در خصوص جنگ در سوریه باشد.

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : بشار اسد, با ,خانواده اش, در یک, کشتی, جنگی, روسی, زندگی, می کند! , نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 346 تاريخ : سه شنبه 26 دی 1391 ساعت: 22:06

رشد اسلام‌گرایی در پرتو ۴ هزار مسجد تازه در تاجیکستان

در تاجیکستان با تنها ۷ میلیون نفر جمعیت ۴ هزار مسجد به صورت رسمی ثبت شده است. مسجدی تازه با هزینه ۱۰۰ میلیون دلار به کمک قطر در دست احداث است. دلیل گرایش تاجیکان به مساجد بیشتر چیست؟
 

تاجیکستان در میان ۵ کشور آسیای‌ میانه صاحب بیشترین مسجد است.
 
در قزاقستان با جمعیت ۱۷ میلیونی فقط ۲۲۲۸ مسجد، در ازبکستان با جمعیت ۲۶ میلیونی حدود ۲ هزار و ۵۰ مسجد، در قرقیزستان با جمعیتی حدود ۶ میلیون نفر، ۲۲۰۰ مسجد و در ترکمنستان نیز با جمعیت ۵ میلیونی فقط ۴۰۰ مسجد تا کنون به ثبت رسمی رسیده است.
 
گرایش جوانان تاجیک به دین و به ویژه اسلام‌گرایی یکی از دغدغه‌های حاکمان این کشور است. شیرخان سلیم‌زاده، دادستان کل تاجیکستان در گزارش سال ۲۰۱۲ از دستگیری ۱۴۴ تن از شهروندان کشور به اتهام تروریسم خبر داد. در آخرین گزارش‌های وزارت کشور تاجیکستان در پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ نیز از بازداشت دو متهم به خاطر انجام عملیات تروریستی در سغد خبر داده شده است.

 

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : رشد, اسلام‌گرایی, در پرتو ,۴ هزار مسجد, تازه ,در تاجیکستان, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 389 تاريخ : دوشنبه 25 دی 1391 ساعت: 22:35

صالحی: توهین به صحابه پیامبر (ص) و همسر ایشان [عایشه] کار دشمنان اسلام است

 علی اکبر صالحی در دیدار از بزرگترین مؤسسه دینی اهل تسنن در قاهره بر وحدت همه مسلمانان جهان تأکید کرد.


به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وزیر خارجه ایران تصریح کرد که "غرب" می‌کوشد میان پیروان شیعه و اهل تسنن اختلاف بیاندازد تا بهتر به اهداف خود برسد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با احمد طیب، شیخ الازهر، در قاهره گفت ، بحث شیعه و سنی توطئه و فتنه دشمنان اسلام است و باید از اختلافات و تفرقه میان مسلمانان پرهیز و بر نقاط مشترک آنها تاکید کرد.

صالحی همچنین در حاشیه دیدار از مؤسسه دینی الازهر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با عبدالتواب قطب، وکیل الأزهر شرکت کرد.


صالحی "سب" صحابه پیامبر اسلام و همسر او عایشه را نادرست خوانده و کار دشمنان اسلام دانسته است.


وی در پاسخ به این انتقاد که برخی از مقامات ایران، به یاران پیامبر (ص) و شخصیت‌های اهل تسنن توهین می‌کنند، گفت که این اعمال "نادرست" است.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: «توهین به صحابه پیامبر و همسر او عایشه نادرست است.»

 
اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : صالحی, توهین, به, صحابه پیامبر, (ص) و, همسر, ایشان, [عایشه] ,کار ,دشمنان, اسلام, است, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 316 تاريخ : جمعه 22 دی 1391 ساعت: 17:48

 معجزه علمى در نماز شب

معجزه علمی در نماز شبدر کتاب "نسخه های خانگی تجربه شده و اسرار شفای طبیعی" نوشته گروهی از نویسندگان آمریکایی که در سال 1993 م به چاپ رسیده، آمده است: برخاستن از بستر در شب و انجام حرکات ساده در منزل و برخی تمرینات سبک ورزشی و شستن دست ها و پاها و مالش دادن آنها با آب و تنفس عمیق برای سلامتی بسیار مفید است.
با اندکی تأمل در این توصیه ها در می یابیم که همه این حرکات در وضو و نماز شب تجلی می یابد.
جالب اینکه ............

 

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : معجزه علمى در نماز شب, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 384 تاريخ : 21 دی 1391 ساعت: 19:15

 فتوحات و پيروزی های مسلمين در دوران معاويه -رضي الله عنه-

معاويه -رضي الله عنه- يکی از بزرگترين فاتحان و فرماندهان جنگی بود، ايشان در زمان خود در زمينه جهاد خدمات فراوانی را انجام داد و تحت فرماندهی ايشان بسياری از مناطق دنيا فتح شده و به تصرف مسلمانان در آمد، که بطور اجمال به پاره ای از آنها اشاره می کنيم:
سال 19 هـ ق، حمله به ((قيساريه)) يکی از مناطق مهم رومی ها و فتح آنجا.
سال 27 هـ ق، حمله به ((قبرس)) با اولين ناو جنگی ساخته شده توسط معاويه -رضي الله عنه-.
سال 28 هـ ق، فتح جزيرة قبرس.

سال 32 هـ ق، در اين سال به مناطق نزديک قسطنطنيه حمله ور شدند.
سال 33 هـ ق، افرنطيه، ملطيه و چند قلعه ديگر رومی ها فتح شد.
سال 35 هـ ق، غزوهء ذی خشب.
سال 42 هـ ق، غزوة ((سبحستان)) يا سيستان.
سال 43 هـ ق، سودان و قسمت بيشتری از سيستان فتح شد.
سال 44 هـ ق، فتح کابل، سيستان تا کابل.
سال 45 هـ ق، لشکر کشی به سوی آفريقا و تصرف بخش بزرگی از آن.
سال 46 هـ ق، حمله به صقليه(سيسلی) برای اولين بار.
سال 47 هـ ق، جنگ های متعدد در آفريقا.
سال 49 هـ ق، لشکر کشی به سوی قسطنطنيه.
سال 51-50 هـ ق، غزوهء قسطنطنيه.
سال 56 هـ ق، غزوهء سمرقند.

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : فتوحات و پيروزی های مسلمين در دوران معاويه ,رضي الله عنه, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 249 تاريخ : 21 دی 1391 ساعت: 18:11

 اسلام و زور شمشیر

مدعیان اسلام به‌ زور شمشیر باید متوجه‌ شوند که‌ شاید بتوان با شمشیر وارد سرزمین شد و آنرا اشغال کرد اما نمی‌توان قلب‌‌ها را تسخیر کرد. گشودن قفل قلب‌ها به‌ امور و اقدامات دیگری نیاز دارد، به‌ توجیه‌ عقلانی، جذابیت‌ها و دگرگونی‌های عاطفی و اثرگذاری‌های روانی نیاز دارد. می‌توانم بگویم وجود شمشیر بر گردن انسان بیشتر مانع پذیرش دیدگاه شمشیرزن می‌شود تا تسهیل‌گر آن  ....                         

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : اسلام و زور شمشیر, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 326 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1391 ساعت: 2:39

 

 

لیندا فهمی خواننده مشهور مصری محجبه شدلیندا فهمی خواننده مشهور مصری قبل از حجاب و بعد از حجاب

اخبار رسیده از قاهره پایتخت مصر حاکی از آن است که خانم "لیندا فهمی" خواننده سرشناس این کشور چند روز پیش پس از محجبه شدن، برای همیشه با خوانندگی خدافظی کرد.

وی که میهمان یکی از برنامه های شبکه ماهواره ای "الفراعین" بود، طی اظهاراتی در این مورد گفت: بنده طی سال های گذشته همواره خودم را به خاطر وضعیت و پوششی که داشتم مورد ملامت قرار می دادم و می دانستم که خداوند متعال از دست من راضی نیست.

"لیندا فهمی" همچنین افزود: اکنون که خوانندگی را ترک کرده ام و محجبه شده ام، احساس خوشحالی می کنم و بسیار خوشحال هستم و به خاطر سال های گذشته و وضعیتی که در آن بودم احساس پشیمانی می کنم. همواره از خودم می پرسیدم که با لباس های عریانی که به خیابان می روم، چگونه می خوام پاسخ خداوند متعال را در آخرت بدهم؟!

او همچنین گفت: حتی وقتی به خوانندگی می پرداختم و می دیدم صدها و گاهی هزاران دختر و پسر جوان با صدای من می رقصند، احساس شرم می کردم و همان پرسش در ذهنم مطرح می شد اما اکنون بحمدالله همه چیز تمام شده و من دست از رفتار و اقدامات سابق خود کشیده ام.

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : لیندا فهمی خواننده مشهور مصری محجبه شد, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 360 تاريخ : 20 دی 1391 ساعت: 12:13

 

 


راستی اگر رسول خدا به درب منزل شما بیاید ؟چه خواهی کرد ؟
بسیار زیبا و آموزنده حتما کامل بخوانید 
213478_1339444695.jpg

گمان کن اینک در خانه ات نشسته ای و در خیالت نیست که امروز بهترین و محبوبترین دوست تو را ملاقات می کند، درب خانه ات به صدا در می آید، می گویی کیستی؟ می گوید: من محبوب تو هستم، یقین دارم خون در رگهایت به سرعت جاری می شود، و سریعا خود را به درب خانه می رسانی و اینک جلوی خانه ات رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) درب می زند، چه می کنی؟ او از همه روساء و علما بهتر و برتر است، او بهترین فرزند حضرت آدم است، به خاطر او جبرئیل از آسمان به زمین می آمد روبروی تو قرار گرفته، چشم در چشمهایت دوخته،راستی اوراچگونه ملاقات می 
کنی؟ آیا به سرعت و با اشتیاق در حالی که اشک شوق بر چشمانت جاری است، با تبسم و شادان و سربلند او را ملاقات می کنی یا شرمنده و خجل پشت درب ......
اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : رسول خدا(ص) بردرب خانه ی شماست ,رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) درب می زند, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 357 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1391 ساعت: 2:24

آيا فرزندان حضرت علی رضی الله عنه با خلفا همنام بودند؟

 

شماره سؤال: 468
نویسنده: على حسين اميرى

مراجع مدعی تشیع در جواب به اینکه چگونه حضرت علی و امامان نام فرزندان خویش را ابوبکر و عمر و عثمان و عایشه می گذاشته اند و این نشانه دوستی میان ایشان بوده و نه دشمنی، می گویند:خوب است بدانیم: نام جد اعلای پیامبر، عمر بوده است و همینطور نام عثمان به جهت عثمان ابن مظعون صحابی گرانقدر پیامبر اتخاذ شده است و ابوبکر نیز کنیه است نه اسم، لذا در هر سه مورد با قاطعیت نمی توان گفت که نامگذاری های آن حضرت به دلیل محبت علی به خلفاء بوده است!!!

در جواب باید گفت: اولا: مگر در آن زمان قحطی اسم بوده که حضرت علی مانند خلفا نامگذاری کرده است(فراموش نکنید اسامی فراوان دیگری همچون اسامی پیامبران و نامهای دیگر عربی وجود داشته و حتما لزومی به استفاده از نامهای ابوبکر و عمر نبوده است)و آیا این عمل حضرت علی باعث گمراهی مردم بی اطلاع نمی شده است؟!(مگر نزد شما عمل امام حجت نیست؟)

 

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : آيا فرزندان ,حضرت علی, رضی الله عنه, با, خلفا, همنام ,بودند؟, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 371 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت: 21:42

تولید قرص گوجه فرنگی معادل سه کیلو گوجه فرنگی رسیده

محققان دانشگاه کمبریج قرصی را از گوجه فرنگی تهیه کرده‌اند که مصرف روزانه آن می تواند حمله قلبی را قطع کرده، جریان خون را بهبود بخشد و سلامت شریانها را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید خوردن روزی 3 کیلو گوجه فرنگی برای هیچ کس مقدور و خوشایند نباشد اما محققان اخیرا اقدام به تولید نوعی دارو کرده اند که براساس اظهارات آنها می تواند مانع حملات قلبی شود.
 

 

 

 

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : تولید قرص گوجه, فرنگی, معادل ,سه, کیلو, گوجه فرنگی, رسیده ,تولید, قرص, گوجه, فرنگی, معادل, سه, کیلو, گوجه فرنگی, رسیده , نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 292 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت: 19:03

محمد علی کلی در لباس احرام و در حال نماز

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : محمد علی کلی, در, لباس احرام ,محمد, علی, کلی ,در لباس, احرام, و ,در حال نماز, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 527 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت: 15:38

در سوریه یک میلیون نفر گرسنه مانده‌اند

سازمان ملل می‌گوید رساندن مواد غذایی به یک میلیون نیازمند در سوریه غیرممکن شده است. پناهندگان مستأصل سوری در یک اردوگاه اردن هنگام تقسیم نان به مددکاران حمله بردند و چندین نفر را زخمی کردند.
 

پناهندگان سوری در اردوگاه موقت ستاری واقع در شمال اردن بامداد روز سه‌شنبه ( ۸ ژانویه، ۱۹ دی) هنگامی که مددکاران یک سازمان بین‌المللی می‌خواستند میان آن‌ها نان تقسیم کنند، با چوب و سنگ به امدادگران حمله کردند.
 
"نمار حمود" سخنگوی دولت اردن در امور پناهندگان به خبرگزاری فرانسه گفت پناهندگان هنگامی که به مددکاران حمله‌ور شدند یکدیگر را نیز هل می‌دادند. به‌گزارش پلیس در این کشمکش هفت‌نفر زخمی شدند.
 
آوارگان در آستانه زمستان از نبودن مواد غذایی و پوشاک کافی و چادرهای مقاوم در برابر برف و باران شکایت دارند.

 

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : در سوریه, یک میلیون, نفر, گرسنه, مانده‌اند, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت: 13:42

توقیف هواپیمای حامل طلا در فرودگاه استانبول ترکیه

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک فروند هواپیمای باری با یک و نیم تن طلا از هشت روز پیش (اول ژانویه) در فرودگاه استانبول ترکیه توقیف شده است.

این هواپیما از نوع ایرباس ای ۳۰۰ و به شرکتی خصوصی در ترکیه تعلق دارد.
گفته می‌شود که هواپیما ابتدا از الجزایر به غنا رفته و پس از آن از طریق استانبول قصد داشته به دوبی برود.

برخی از مطبوعات ترکیه نوشته‌اند مقصد نهایی هواپیما ایران بوده است.

ژیار گل خبرنگار بخش فارسی بی بی سی دراستانبول در این باره گفت: "تاکنون ترکیه و یا کشوری دیگر در این باره که این محموله طلا متعلق به آنهاست، اظهار نظری نکرده‌اند."

خبرنگار بخش فارسی بی بی سی به نقل از مطبوعات ترکیه گفت که احتمالا علت توقیف این هواپیما در فرودگاه آتاتورک، تقلبی بودن بعضی از مدارک این هواپیما بوده است.

هنوز هیچ یک از مقامات ترکیه در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : توقیف, هواپیمای, حامل, طلا, در, فرودگاه, استانبول, ترکیه, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 251 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت: 13:38

کشف داروی دوهزار ساله

 

دانشمندان ایتالیایی از درون لاشه یک کشتی غرق‌شده که متعلق به دست کم ۲۰۰۰ سال پیش است، دارویی مهم کشف کرده‌اند. پژوهشگران بعد از بررسی‌های خود به نتیجه رسیده‌اند که این دارو برای درمان ناراحتی‌های چشم به کار می‌رفته است.
 

چنین کشف‌های مهمی زیاد پیش نمی‌آید. پژوهشگران به تازگی دارویی یافته‌اند که قدمتی بیش از۲۰۰۰ سال دارد. اما مهم‌تر این است که این دارو با وجود گذشت صدها سال سالم و قابل بررسی مانده است.

 

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : کشف, داروی, دوهزار ساله, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 241 تاريخ : چهارشنبه 20 دی 1391 ساعت: 13:36

چگونه روغن زیتون طبیعی را از غیرطبیعی تشخیص دهیم؟

رییس مرکز تحقیقات زیتون کشور گفت: روغن زیتون خوب باید بوی میوه یا برگ زیتون را داشته باشد و در ابتدای زبان مزه شیرین و در انتهای زبان کمی احساس سوزش ایجاد کند.

رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیش از 99 درصد مردم روغن زیتون خوب را نمی‌شناسند اظهار کرد: رنگ روغن زیتون ربطی به کیفیت روغن این محصول ندارد و بسته به ارقام و زمان برداشت زیتون، رنگ روغن زیتون هم متفاوت است.
 
وی خاطر نشان کرد: اکثر مردم روغن زیتون اکسیداسیون را برای خرید انتخاب می‌کنند که بوی اکسید می‌دهد این درحالیست که روغن زیتون خوب باید بوی میوه یا برگ زیتون بدهد.
 
رمضانی یکی دیگر از راه‌های شناختن روغن زیتون را چشیدن آن عنوان کرد و افزود: در ابتدای زبان مزه روغن زیتون شیرین است و در انتهای زبان کمی احساس سوزش باید داشته باشیم، به اندازه‌ای که مجبور به سرفه کردن شویم.
 
رییس مرکز تحقیقات زیتون کشور گفت: باید فرهنگ استفاده از روغن زیتون را بین مردم ارتقاء دهیم تا با استفاده از این محصول خوب، سلامت جامعه افزایش یابد.
 
رنگیندن - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار- نیز ازبرداشت 13 هزار تن دانه زیتون و تولید 780 تن روغن زیتون در سال جاری خبر داد.
 
وی به ایسنا گفت: امسال در شهرستان رودبار که قطب تولید زیتون و روغن زیتون کشور است 13 هزار تن دانه زیتون برداشت شد که 30 درصد آن برای روغن‌گیری استفاده می‌شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار افزود: امسال 780 تن روغن زیتون در شهرستان رودبار تولید شد که از بهترین روغن‌های زیتون‌ دنیا به شمار می‌رود.

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : چگونه ,روغن زیتون, طبیعی, را از ,غیرطبیعی, تشخیص ,دهیم؟, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 241 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1391 ساعت: 23:19

پدر معتاد پسر ده ساله اش را زنده زنده در کوره آتش سوزاند!

سایت سپاس نوشت: صاحب یک کارگاه نان وکماچ پزی (نان بلورین مهدی) در شهر چغادک با نام (م-ح) به دلیل توهمات واختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر پسر 10ساله خود را با نام عرفان-ح که در سال سوم مقطع ابتدایی تحصیل می نموده را به صورت زنده در کوره آتش انداخته و بعد از سوزاندن وی متواری می شود.
 
گویا این حادثه حوالی ساعت 22 دیشب در حالی رخ داد که دیگر کارگران نانوایی آنجا حضور نداشتند و کارگر دوم این مغازه که در ساعت 22/40 جهت پخت وکمک به همکار خود به کارگاه رفته بود با جسد کاملا سوخته پسر بچه روبرو می شود، که بعد از اطلاع به پلیس و حضور مامورین  جسد به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد.
 
شنیده ها حاکی است، فرد مذکور همیشه در شیفت شب این کارگاه مشغول بکار بوده و بدلیل مصرف زیاد مواد مخدر از نوع  شیشه دچار تیک عصبی و اختلالات روانی شد که سابقه تهدید وتعرض به جان اعضاء خانواده خود از جمله این پسر بچه را داشت.
 
گفته می شود؛ چند نفر از هم محله ای های این پدر و پسر، تا قبل از ساعت 21 آن دو را در یک  مغازه سوپر مارکت رویت کردند که پدر داشت برای پسرش خوراکی تهیه می کرد.
 
طبق گزارشهای تازه رسیده صبح امروز فرد مذکور در حالی که نا متعادل و بی اختیار داشت در خیابانها تردد می کرد دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : پدر معتاد ,پسر ,ده ساله اش ,را ,زنده زنده, در ,کوره ,آتش ,سوزاند! , نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 306 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1391 ساعت: 23:13

مرگ خاموش مردم ایران

 

سال هاست که مردم ایران تاوان لجبازی های نظام را در زمینه های مختلف می پردازد؛ از اشغال سفارت ها گرفته تا جنگ هشت ساله، از دخالت در امور کشورهای دیگر تا همین ماجرای دنباله دار انرژی هسته ای.

مردم آنقدر زیر بار تحریم ها بوده اند که به راستی از یاد برده اند زندگی بدون تحریم چه مزه و شکلی دارد و این همان نقطه ای است که جمهوری اسلامی دائم از آن سوءاستفاده کرده و به نفع خود بهره برده است.

 

 

 

مطلب کامل در ادامه مطلب

اهل سنت شهرستان خواف...
ما را در سایت اهل سنت شهرستان خواف دنبال می کنید

برچسب : مرگ, خاموش ,مردم ,ایران, نویسنده : اهل سنت شهرستان خواف khafsonni بازدید : 264 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1391 ساعت: 16:37